Wróć
Solina

Komunikacja i świadomość marki Solina

Kolej linowa i ośrodek turystyczny PKL w Solinie to nowa atrakcja w bieszczadzkich górach, w południowo-wschodniej części Polski.

Otwarta latem 2022 roku każdego dnia przyciąga odwiedzających z całego kraju. Ten nowoczesny, zaawansowany technologicznie obiekt, oferuje masę atrakcji dla całych rodzin: od zapierającej dech w piersiach przejażdżki kolejką widokową, aż po możliwość przeniesienia się do świata pełnego tajemniczości i magii, zamieszkiwanego przez legendarne postacie Biesów i Czadów, czyli parku tematycznego „Tajemnicza Solina”. Do dyspozycji turystów jest również taras na wieży widokowej, strefa multimedialna oraz rozbudowane zaplecze gastronomiczne.

Jeszcze przed otwarciem ośrodka i w pierwszych miesiącach jego działalności zrodziły się potrzeby podkreślenia unikalności oferowanych atrakcji, przyciągnięcia większej liczby klientów, poprawy komunikacji z odwiedzającymi oraz ułatwienia nawigacji w obrębie ośrodka, zachowując jednocześnie integralność architektoniczną, krajobrazową i kreatywną. Oczekiwano również gadżetów reklamowych, które odpowiadałyby marce PKL Solina i były eco-friendly. W Focus Graf wiemy, jak sprostać każdemu zadaniu, dlatego w lipcu 2022 roku nawiązaliśmy z PKL Solina owocną, wielomiesięczną współpracę!

brand shop solina pkl szyld napis halo świecący

Cele klienta

PKL SOLINA miały na celu osiągnięcie trzech głównych celów

Poprawa komunikacji: Klient chciał poprawić komunikację z klientami, zapewniając klarowne i efektywne przekazywanie informacji w całym rozbudowanym ośrodku. Oczekiwał stworzenia oznakowania o charakterze informacyjnym, kierunkowym i ostrzegawczym na wysokiej jakości materiałach, zarówno do wewnątrz, jak i na zewnątrz. Oznaczenia powinny być eleganckie i zgodne z ich brandem.

 

Zwiększenie świadomości marki: PKL SOLINA pragnęły zwiększyć widoczność i rozpoznawalność marki. Zadaniem było opracowanie materiałów promocyjnych (od tablic, standów, banerów, przez etykiety produktowe, menu restauracyjne, aż po oklejanie reklamowe) zgodnych z brandem oraz linią kreatywną poszczególnych atrakcji/produktów. Zamówione materiały miały służyć skutecznej promocji oferty ośrodka.

 

Ekologiczne gadżety reklamowe: Klient życzył sobie gadżetów reklamowych, które – oprócz funkcji promocyjnej – spełniałyby przede wszystkim rolę praktycznych przedmiotów codziennego użytku tak dla personelu, jak i klientów. Ponadto PKL SOLINA podkreśliła znaczenie ekologicznych materiałów zgodnych z ich zobowiązaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju.

plakat potęga natury solina
brand shop solina pkl szyld napis halo świecący

System nawigacji

Aby dobrze zrozumieć potrzeby klienta, poznać układ ośrodka i określić najbardziej efektywne miejsca na tablice informacyjne przeprowadziliśmy szczegółowy audyt terenowy.

Na jego podstawie zaproponowaliśmy rozwiązania, które łączyły estetykę, funkcjonalność i trwałość. Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy ulepszony system nawigacji na zewnątrz i do wnętrz, obejmujący tablice informacyjne, kierunkowe i ostrzegawcze. Zadbaliśmy o to, aby użyte materiały i design były zgodne nie tylko z preferowaną przez klienta linią kreatywną, ale przede wszystkim harmonizowały z estetyką poszczególnych miejsc i oferowanych atrakcji, wymogami architektonicznymi ośrodka oraz krajobrazem.

oklejenie szyb drzwi folia mrożona z wycinanym symbolem kolejki

Działania promocyjne

W celu zwiększenia świadomości marki PKL Solina stworzyliśmy kompleksową strategię reklamową.

 

Obejmowała ona m.in. opracowanie i instalację banerów, standów oraz tablic (również tych o nietypowych kształtach i podświetlanych) promujących usługi i atrakcje ośrodka. Zadbaliśmy o to, by dostarczone materiały były możliwie najlepszej jakości i przetrwały nie tylko próbę czasu, ale przede wszystkim zmienne warunki atmosferyczne i napór klientów. Podobny cel przyświecał nam podczas projektowania etykiet produktowych na oferowane smakołyki oraz materiałów dla punktów gastronomicznych (zwłaszcza dla nich!). Dlatego menu kawiarniane wydrukowaliśmy na specjalnym papierze syntetycznym, który jest odporny nie tylko na zalanie płynem i efekt brudnych rąk, ale też na na środki chemiczne, promienie UV, tłuszcz i przedarcie.

 

panorama soliny tablica oznakowanie szczytów

Gadżety reklamowe

Personalizowane gadżety reklamowe to nasz konik! Dla PKL Solina stworzyliśmy wyjątkowy zestaw dopasowany do grup docelowych – od skierowanych do najmłodszych odwiedzających: klocków, kredek i puzzli, przez przydatne dla każdego: breloki, smycze, artykuły piśmiennicze czy kalendarze, aż po kubki termiczne i ładowarki indukcyjne do smartfonów w jakości premium. Wszystkie oznakowaliśmy brandem marki w różnych, odpowiednich dla podłoża technikach – od graweru laserowego, po nadruki UV. Pamiętaliśmy, że dbałość o środowisko naturalne jest ważna dla klienta, dlatego postawiliśmy wyłącznie na produkty, które spełniają powyższe wymogi. Długopis? Papierowy! Notes? Koniecznie w korkowej oprawie z papierem z recyklingu. Ładowarka? Bambusowa! A brelok? To wisienka na torcie – nie dość, że drewnany, to wyposażony w ziarna roślin, które każdy klient może zasadzić we własnym ogródku! Poprzez użycie ekologicznych materiałów w gadżetach PKL SOLINA podkreślały swoje zaangażowanie w praktyki zrównoważone, jednocześnie skutecznie promując swoją markę.

solina gadzety eko drewniane wycinane laserowo podkładki pod telefon brelok z nasionami

Działania dodatkowe

Wielomiesięczna współpraca i obopólna satysfakcja z osiąganych efektów zaowocowały kolejnymi zleceniami. Dla pracownikow PKL Solina oznakowaliśmy odzież roboczą tak, aby można było łatwo zidentyfikować ich wśród odwiedzających, a jednocześnie podkreślić jednolity wizerunek marki. Dla Brandshopu PKL Solina wydrukowaliśmy setki plakatów premium, bo wiemy, że dobry design musi iść w parze z najwyższą jakością druku. Zadbaliśmy też, aby wewnętrzne przeszklenia dawały pracownikom większy komfort pracy, a jednocześnie pełniły funkcję dekoracyjną. Do oklejenia szyb zastosowaliśmy folie typu mrożone szkło, z zaprojektowanymi przez nas i wyciętymi ploterem wzorami odpowiadającymi linii kreatywnej marki.

Co wspólnie osiągnęliśmy?

Poprawa komunikacji: Wdrożenie nowego systemu nawigacji znacznie poprawiło komunikację w obrębie ośrodka. Odwiedzający mogli łatwo poruszać się po obiekcie, odnajdywać kluczowe miejsca i informacje. Tablice ostrzegawcze zapewniły gościom bezpieczeństwo, dostarczając jasnych instrukcji i ostrzeżeń.

 

Zwiększenie świadomości marki: działania promocyjne skutecznie zwiększyły widoczność marki PKL SOLINA. Przyciągające uwagę wzornictwo i przekonujące przesłanie przyciągały uwagę odwiedzających i generowały zainteresowanie usługami oraz ofertą ośrodka.

 

Ekologiczne gadżety reklamowe: stworzone przez nas gadżety zyskały popularność zarówno wśród personelu, jak i klientów. Wykorzystanie wysokiej jakości materiałów i ekologiczny charakter przedmiotów podkreślały zaangażowanie PKL SOLINA w zrównoważone praktyki. Stały się funkcjonalnymi pamiątkami, które przypominały odwiedzającym o pozytywnym doświadczeniu w ośrodku oraz wzmocniły świadomość marki na zewnątrz. 

Stwórzmy razem coś konkretnego...

Wyceń projekt

Pozostałe Case Study

Solina

Komunikacja i świadomość marki Solina

Sprawdź Case Study
Przemyśl

Wzmocnienie wizerunku INFORES DEVELOPER

Sprawdź Case Study