Wróć
Miejsce Piastowe

Hat-Bud - domy w konstrukcji szkieletowej

Wyróżnij się, albo giń!


Jak Focus Graf pomógł firmie Hat-Bud wzmocnić wizerunek i wypromować markę.

Czym jest Hat-Bud?

Hat-Bud, firma zajmująca się od 25 lat budową ekologicznych, drewnianych domów w konstrukcji szkieletowej zwróciła się do nas o wsparcie w dziedzinie szeroko rozumianej komunikacji wizualnej, promocji i reklamy. Mimo utrzymujących się na dość wysokim poziomie wyników sprzedaży, firma była praktycznie niewidoczna na rynku.

Potrzebowała pomocy w zakresie zbudowania spójnej marki – od opracowania brandbooka i katalogu ofertowego dla klientów, przez reklamy indoor i outdoor, po skuteczny system nawigacji w siedzibie firmy oraz jej (bliższym i dalszym) otoczeniu. Wisienką na torcie było opracowanie gadżetów reklamowych w duchu eko – praktycznych, nawiązujących do działalności firmy i oferowanych przez nią usług.

Nasze działania

 

Chcieliśmy dobrze zrozumieć naszego klienta – jego cele, wartości, potrzeby i preferencje, dlatego współpracę rozpoczęliśmy od… podróży!

Odwiedziliśmy siedzibę firmy, aby na miejscu określić ramy działania, a przy okazji przeprowadzić audyt budynku i terenu oraz wskazać najbardziej efektywne miejsca na reklamę i oznaczenia. Dzięki temu, że zapoznaliśmy się ze specyfiką działalności firmy Hat-Bud gładko przeszliśmy do procesu kreatywnego.

Brandbook

Klient posiadał logo, jednak brakowało spójnych wskazówek dotyczących jego wykorzystania.

Pracownicy działu marketingu i reklamy oraz kontrahenci mieli trudności z jednolitym stosowaniem znaku firmowego, co niejednokrotnie prowadziło do błędów i braku spójności w komunikacji wizualnej. Dlatego na początku współpracy zaprojektowaliśmy i oddaliśmy w ich ręce brandbook, w którym zawarliśmy precyzyjne wytyczne dotyczące logo oraz spójnego stylu graficznego. 

 

 

Rozbudowana księga znaku stała się cennym narzędziem i podstawowym punktem odniesienia, zapewniającym spójność wizualną marki Hatbud na wszystkich poziomach komunikacji. Dzięki szczegółowym wytycznym klient uniknął błędów związanych z niejednolitym wykorzystaniem logo, a kontrahenci i pracownicy mieli pewność, że ich materiały są zgodne z identyfikacją firmy. Brandbook przyczynił się do spójnego i profesjonalnego wizerunku firmy, wzmocnienia marki oraz skuteczniejszej komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi.

Katalog produktowy

Wieloletnia działalność firmy Hat-Bud zaowocowała setkami realizacji i projektów domów gotowych do wdrożenia.

Klient nie posiadał jednak profesjonalnego katalogu produktowego. W Focus Graf wiemy, że właściwa prezentacja produktów i usług to klucz do sukcesu, dlatego od podstaw stworzyliśmy dla Hat-Bud kompleksowy katalog – od projektu po wydruk w wersji premium. 

Design katalogu dopasowaliśmy do linii kreatywnej marki, co zapewniło spójność wizualną, czytelność, estetykę i profesjonalny wygląd.

Zadbaliśmy o każdy najmniejszy szczegół – w wydruku zastosowaliśmy najwyższej jakości materiały oraz dodatkowe uszlachetnienia (m.in. lakier wybiórczy UV, folia soft touch). Dzięki tym rozwiązaniom, katalog stał się nie tylko źródłem rzetelnych informacji dla klientów, ale również atrakcyjnym wizualnie narzędziem marketingowym. Stanowi wyraz profesjonalizmu i zaangażowania firmy Hat-Bud w dostarczanie wysokiej jakości usług.

Spójne wzornictwo graficzne

Kolejnym krokiem było opracowanie kampanii reklamowej, która wyróżni markę Hat-Bud na tle konkurencji.

Wiemy, że w dobie zalewu szumem wizualnym zasada “go big or go home” nabiera nowego znaczenia, dlatego stworzyliśmy spójne wzornictwo graficzne, które zostało zastosowane w materiałach promocyjnych, banerach reklamowych i innych nośnikach. 

Przeprowadziliśmy szczegółowy audyt przestrzeni zewnętrznej firmy Hat-Bud, w tym dróg dojazdowych i głównych arterii komunikacyjnych, dzięki czemu mogliśmy wskazać najbardziej efektywne miejsca dla reklamy wielkoformatowej. Połączenie tych dwóch czynników zapewniło jej maksymalną widoczność i skuteczność, pomogło w usprawnieniu procesów usługowych świadczonych przez zamawiającego oraz komunikacji na linii firma-klient.

Na tym etapie współpracy zadbaliśmy również o spójny system nawigacji w siedzibie firmy. Oznaczenia wewnętrzne zaprojektowaliśmy z użyciem naturalnych materiałów, tj. sklejka i drewno, które w sposób bezpośredni odwołują się do działalności Klienta. Minimalistyczne, wykonane w technice graweru laserowego są nie tylko trudnym do przeoczenia drogowskazem, ale również dekoracyjnym elementem wystroju budynku, który podkreśla spójny wizerunek marki.

Gadżety reklamowe

Na koniec zostawiliśmy to, co lubimy najbardziej – gadżety promocyjne dopasowane do potrzeb klienta.

Godziny analiz i konsultacji z klientem pozwoliły nam zaproponować praktyczny zestaw, który będzie nie tylko użyteczny, ale przede wszystkim pomoże skutecznie zbudować świadomość marki Hat-Bud i promować jej wartości ekologiczne. Papierowe torby z nadrukiem, długopisy z materiałów ekologicznych, drewniany breloczek z wizerunkiem logo wkomponowanym w bryłę domu, to tylko niektóre z nich. 

 

 

Wyniki naszych działań

 

Dostarczone przez nas kompleksowe rozwiązania w zakresie komunikacji wizualnej, promocji i reklamy pozwoliły firmie Hat-Bud skoncentrować swoje zasoby i uwagę na realizacji projektów budowlanych.

Opracowanie brandbooka, katalogu produktowego oraz nowoczesnego systemu informacji przestrzennej pozwoliło firmie na spójne i profesjonalne komunikowanie się z klientami. Wykorzystanie efektywnej reklamy i ekologicznych gadżetów promocyjnych przyczyniło się do zwiększenia widoczności marki Hat-Bud. Dzięki wsparciu naszego zespołu, klient mógł kontynuować swoją misję budowania domów, mając pewność, że komunikacja i promocja są w dobrych rękach.

Stwórzmy razem coś konkretnego...

Wyceń projekt

Pozostałe Case Study

Solina

Komunikacja i świadomość marki Solina

Sprawdź Case Study
Przemyśl

Wzmocnienie wizerunku INFORES DEVELOPER

Sprawdź Case Study