Hat-Bud, firma zajmująca się od 25 lat budową ekologicznych, drewnianych domów w konstrukcji szkieletowej zwróciła się do nas o wsparcie w dziedzinie szeroko rozumianej komunikacji wizualnej, promocji i reklamy. Mimo utrzymujących się na dość wysokim poziomie wyników sprzedaży, firma była praktycznie niewidoczna na rynku.
Potrzebowała pomocy w zakresie zbudowania spójnej marki – od opracowania brandbooka i katalogu ofertowego dla klientów, przez reklamy indoor i outdoor, po skuteczny system nawigacji w siedzibie firmy oraz jej (bliższym i dalszym) otoczeniu. Wisienką na torcie było opracowanie gadżetów reklamowych w duchu eko – praktycznych, nawiązujących do działalności firmy i oferowanych przez nią usług.
Odwiedziliśmy siedzibę firmy, aby na miejscu określić ramy działania, a przy okazji przeprowadzić audyt budynku i terenu oraz wskazać najbardziej efektywne miejsca na reklamę i oznaczenia. Dzięki temu, że zapoznaliśmy się ze specyfiką działalności firmy Hat-Bud gładko przeszliśmy do procesu kreatywnego.
Pracownicy działu marketingu i reklamy oraz kontrahenci mieli trudności z jednolitym stosowaniem znaku firmowego, co niejednokrotnie prowadziło do błędów i braku spójności w komunikacji wizualnej. Dlatego na początku współpracy zaprojektowaliśmy i oddaliśmy w ich ręce brandbook, w którym zawarliśmy precyzyjne wytyczne dotyczące logo oraz spójnego stylu graficznego.
Rozbudowana księga znaku stała się cennym narzędziem i podstawowym punktem odniesienia, zapewniającym spójność wizualną marki Hatbud na wszystkich poziomach komunikacji. Dzięki szczegółowym wytycznym klient uniknął błędów związanych z niejednolitym wykorzystaniem logo, a kontrahenci i pracownicy mieli pewność, że ich materiały są zgodne z identyfikacją firmy. Brandbook przyczynił się do spójnego i profesjonalnego wizerunku firmy, wzmocnienia marki oraz skuteczniejszej komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi.
Klient nie posiadał jednak profesjonalnego katalogu produktowego. W Focus Graf wiemy, że właściwa prezentacja produktów i usług to klucz do sukcesu, dlatego od podstaw stworzyliśmy dla Hat-Bud kompleksowy katalog – od projektu po wydruk w wersji premium.
Zadbaliśmy o każdy najmniejszy szczegół – w wydruku zastosowaliśmy najwyższej jakości materiały oraz dodatkowe uszlachetnienia (m.in. lakier wybiórczy UV, folia soft touch). Dzięki tym rozwiązaniom, katalog stał się nie tylko źródłem rzetelnych informacji dla klientów, ale również atrakcyjnym wizualnie narzędziem marketingowym. Stanowi wyraz profesjonalizmu i zaangażowania firmy Hat-Bud w dostarczanie wysokiej jakości usług.
Wiemy, że w dobie zalewu szumem wizualnym zasada “go big or go home” nabiera nowego znaczenia, dlatego stworzyliśmy spójne wzornictwo graficzne, które zostało zastosowane w materiałach promocyjnych, banerach reklamowych i innych nośnikach.
Przeprowadziliśmy szczegółowy audyt przestrzeni zewnętrznej firmy Hat-Bud, w tym dróg dojazdowych i głównych arterii komunikacyjnych, dzięki czemu mogliśmy wskazać najbardziej efektywne miejsca dla reklamy wielkoformatowej. Połączenie tych dwóch czynników zapewniło jej maksymalną widoczność i skuteczność, pomogło w usprawnieniu procesów usługowych świadczonych przez zamawiającego oraz komunikacji na linii firma-klient.
Na tym etapie współpracy zadbaliśmy również o spójny system nawigacji w siedzibie firmy. Oznaczenia wewnętrzne zaprojektowaliśmy z użyciem naturalnych materiałów, tj. sklejka i drewno, które w sposób bezpośredni odwołują się do działalności Klienta. Minimalistyczne, wykonane w technice graweru laserowego są nie tylko trudnym do przeoczenia drogowskazem, ale również dekoracyjnym elementem wystroju budynku, który podkreśla spójny wizerunek marki.
Godziny analiz i konsultacji z klientem pozwoliły nam zaproponować praktyczny zestaw, który będzie nie tylko użyteczny, ale przede wszystkim pomoże skutecznie zbudować świadomość marki Hat-Bud i promować jej wartości ekologiczne. Papierowe torby z nadrukiem, długopisy z materiałów ekologicznych, drewniany breloczek z wizerunkiem logo wkomponowanym w bryłę domu, to tylko niektóre z nich.
Opracowanie brandbooka, katalogu produktowego oraz nowoczesnego systemu informacji przestrzennej pozwoliło firmie na spójne i profesjonalne komunikowanie się z klientami. Wykorzystanie efektywnej reklamy i ekologicznych gadżetów promocyjnych przyczyniło się do zwiększenia widoczności marki Hat-Bud. Dzięki wsparciu naszego zespołu, klient mógł kontynuować swoją misję budowania domów, mając pewność, że komunikacja i promocja są w dobrych rękach.